De Pilates methode maakt je bewust van hoe je beweegt en verbetert de houding. Een goede, bewuste houding verbetert je figuur en geeft je een energieke uitstraling. Denk hierbij aan dansers, krachtig en gracieus. De volgende lessen worden aangeboden:

 

  • Pilates
  • Barre Ballet Pilates
  • Stretch&Relax (ook geschikt tijdens de zwangerschap)

 

De oefeningen zijn gericht op de onderrug, buik, bekken en bilspieren. Dit is nuttig voor alle mensen met nek en rugklachten en voor mensen met zittende beroepen. De houdingsspieren beschermen in het dagelijks leven de onderrug en ontspannen nek en schouders.

 

De Barre Ballet Pilates variant maakt naast van elementen uit yoga en pilates gebruik van oefeningen aan de zogenaamde ballet barre.  Met deze barre wordt de pilatesles afwisselender, zonder de pilates basisprincipes te verliezen.

 

Stretch&Relax 

Hier komt het beste van pilates en yoga bij elkaar. Spierversterkende oefeningen en ontspannen rek- en strekbewegingen. Het is een laagdrempelige lesvorm . 

 

Pilates is genoemd naar Joseph Pilates. Hij leefde van 1880 tot 1967. Hij

experimenteerde, zijn tijd ver vooruit met bewegingskunsten uit Oost en West waaronder Yoga, Tai chi, gymnastiek en ballet.

De oefeningen zijn er op gericht om het gehele lichaam te versterken,

stretchen en te balanceren. Het is een bewuste manier van bewegen vanuit het lichaamscentrum, in Pilatestermen Core of Powerhouse genoemd. De oefeningen worden ondersteund door een juist ademhalingspatroon.