Yoga is een levens filosofie en afkomstig uit het oude India. Een Yogi(ni) streeft naar gezondheid van, en eenheid tussen lichaam en geest en wordt aangeboden in de volgende lesvormen.

  • Ashtanga vinyasa Primary serie
  • Ashtanga Self practice/Mysore stijl
  • Yoga swing
  • Stretch&Relax (ook geschikt tijdens zwangerschap)

Ashtanga vinyasa yoga is een dynamische yoga methode. Het systeem bestaat uit een vaste reeks houdingen. Op het ritme en het geluid van de ademhaling beweeg je vloeiend door deze reeks. Het brengt onze natuurlijke eigenschappen kracht, souplesse, speelsheid in balans en zorgt voor ontspanning. Dit gebeurt op zowel lichamelijk als mentaal vlak. Voor beginners, cursisten met blessures, leeftijd gerelateerde beperkingen, is er in het vaste programma altijd ruimte voor individuele aanpassingen. De meer gevorderde cursist vindt door de vaste reeks gemakkelijker een meditatieve flow, verdieping in de posities en altijd weer nieuwe uitdagingen.

“Practice and all is coming” 

 Dit is één van de bekende quotes van grondlegger Sri Pattabhi Jois.

Primary serie led-class:

Dit is een groepsles waarin iedereen gelijk op werkt en waar iedere week een deel van de ashtanga serie wordt geoefend.

Self practice: Dit is de traditionele manier waarop in Mysore, de bakermat van Ashtanga Yoga in India, wordt lesgegeven. Deze klassieke stijl is een echte aanrader en werkt voor alle niveaus. Je bouwt positie voor positie, binnen je mogelijkheden en in eigen tempo aan de serie. De docent begeleidt je en zorgt ervoor dat je stap voor stap de serie eigen maakt.

  

Yoga Swing

wordt ook Aerial Yoga of Anti- Gravity Yoga genoemd. De doek lijkt een beetje op een schommel of hangmat.

We gebruiken de Swing om Yoga posities vanuit een andere invalshoek te beleven. Je leert je over te geven aan bepaalde posities omdat de Swing geheel of gedeeltelijk het lichaamsgewicht draagt. Vaak worden onverwachts grenzen verlegd.

Aan het eind van de les ervaar je ultieme ontspanning. In je eigen hangmat kom je helemaal tot rust.

 

Stretch&Relax 

Hier komt het beste van pilates en yoga bij elkaar. Spierversterkende oefeningen en ontspannen rek- en strekbewegingen. Het is een laagdrempelige lesvorm .